כניסה להורים 

פורטל חנוכה

מוזיקה

מוזיקה

תנועות ונפלאות / אתי גרנות- וייזר
 
1. יחד יחד כף נמחא (חוזר)              3. שתי ידיים נגלגל ....
נתופף כך בשמחה (חוזר)                        כמו סביבון שמתפתל....
מי פה לנו מחכה?...                               הופ נקפוץ מהמחבת....
מסיבה של חנוכה.....                             סופגניות אחת אחת.....
 
2. אצבעות מתנועעות (חוזר)           
הן רוקדות כמו נרות....                         
איזה יופי- חוויה.....                              
נא ראו חנוכייה......                             
 
מטרות
  1. גיבוש הילדים והקהל לקראת פתיחת החגיגה.
  2. פעילות " תגובה מהירה" ביחד. (החזרות במילים)
  3. איחוד הקצב בדקלום.
  4. תנועות משותפות.
 
 
 
  • נפתח את מסיבת חנוכה בדקלום שיסחף את כל הילדים וההורים. מטרת הדקלום היא לאחד את הקהל ולמקד אותו לתחילת המסיבה. כל שורה בדקלום נאמרת ע'י המורה או הגננת והילדים וההורים חוזרים על המשפטים. כל משפט ילווה בתנועות מתאימות.
  • יחד.... מחיאות כפיים מצד אל צד.
  • נתופף.... טפיחות על הברכיים.
  • מי פה.... ידיים נפתחות לשני הצדדים כשאלה?
  • מסיבה... שתי ידיים למעלה.
  • אצבעות... מניעים את האצבעות של שתי כפות הידיים.
  • הן רוקדות.... ממשיכים בהנעות האצבעות.
  • איזה יופי.... מנערים שתי ידיים.
  • נא ראו חנוכיה... שני האגודלים מחוברים כחנוכיה ושמש.
  • שתי ידיים.... מגלגלים ידיים.
  • כמו סביבון... פיתולים בידיים.
  • הופ נפוץ..... קפיצות מהמקום.
  • סופגניות.... שתי ידיים מתרוממות מעל הגוף כסימן למשהו גדול.
 
 
 
 
דקלום "על אדן החלון" / אתי גרנות- וייזר
א.על אדן החלון                     ג. ניגש לו ילד קט
ממש כמו חלום                      עם נר דולק ביד
חנוכייה קטנה                        הדליק את הנרות
עומדת בפינה,                        בשיר ובזמירות.
 
ב. על אדן החלון                  ד. על אדן החלון
ממש כמו חלום                      ממש כמו חלום
עומדים נרות שמונה               חנוכייה דולקת
לבוא ההזמנה,                        בחושך היא בוהקת.
 
 
 
 
מהלך הפעילות:
מטרות:
מעבר לנושא הפעילות של הנרות והחנוכייה, ברצוננו כמורות ומחנכות ללמד את הילדים מושגים חדשים ומילות העשרה חדשות. בדקלום הנ"ל מוצגות המילים: על " אדן החלון" כצרוף מילים שהילד לא מבין.
 לאחר הסבר מפורט (מדף בתחתית החלון העשוי בדרך כלל משיש והבולט אל מחוץ לבית) יוכל הילד להשתמש במושג החדש תוך פעילות תנועתית מוחשית.
מטרה שניה בדקלום הנ"ל היא לאחד זוג ילדים. האחד יהיה- אדן החלון, השני- החנוכייה.
לצורך כך נשתמש בשני אביזרים : 1. חלון (חישוק, ריבוע חלול או מסגרת תמונה) 2. חנוכייה.
בית א- זוג הילדים נעמד במרחק מה האחד מהשני. בית ב- החנוכייה נעמדת על אדן החלון. שני הילדים אוחזים את החלון והחנוכייה בו זמנית. בית ג- ילד החנוכייה (או ילד אחר, או ההורה)"מדליק "את הנרות שעל החנוכייה. בית ד- הילדים רוקדים ביחד .
 
בהמשך הפעילות נשמיע יצירה שיש בה הפסקות (רצוי שיר חנוכה כמו:" חנוכייה לי יש" או" נר לי דקיק)"(את ההפסקות אפשר ליזום בצורה אישית ע'י לחיצה על כפתור ההשהיה בטייפ). הילדים מטיילים בחדר כשלכל אחד מהם האביזר הנתון. בזמן ההפסקה כל חנוכייה מוצאת את ה"אדן" שלה או הפוך, מתחברים ומסתובבים. בהמשך נפרדים ושוב מטיילים בחדר עד להפסקה השנייה, השלישית וכן הלאה.
 
 
 
בהצלחה
אתי גרנות וייזר.
אתר זה הינו חלק מפורטל גני הילדים  אתר הגננת - חיפוש גן ילדים, פעוטון וצהרון בסביבת מגוריך. כל המידע על גני ילדים, להורים ולגננות .      הוסף למועדפים ושתפ/י את חבריך ב-